Poslovni svet postavlja visoka merila. Tudi pri avtomobilih. Že nekaj časa ni več dovolj le to, da se najuspešnejši menedžerji in direktorji vozijo v prestižnih limuzinah visokega razreda, paziti morajo tudi na svoj imidž. Novi BMW serije 7, ki smo ga tokrat preizkusili, je le še eden v vrsti dovršenih izdelkov, ki prepriča z vsem, kar ponuja, obliko, motorjem, pogonom in gospodarnostjo.
Najprej k osnovi. Sedmica že šest generacij, od leta 1977, tvori vrh BMW-jeve ponudbe. V slabih štiridesetih letih obstoja si je pridobila toliko ugleda kot malokatero vozilo s štirimi kolesi in volanom. Njen življenjepis je poln takšnih ali drugačnih triumfov, tudi v primerjavi z najtesnejšimi tekmeci, med katerimi tradicionalno izstopajo Mercedesov razred S, Audijev A8 in v zadnjih nekaj letih Porschejeva panamera.
Tudi imidž je podvržen modi. Sedmica ni muha enodnevnica in je le v tem trenutku nekaj boljšega, kar si med normalnimi avtomobili zaželi Evropejec. Pa Američan. In Japonec ter Kitajec. Seveda so konkretne protiuteži v obliki audijev, mercedesov, jaguarjev in podobnih, ampak če dobro premislite, se zmore BMW vsakomur od njih vsaj na enem področju zoperstaviti v tolikšni meri, da prevlada.
Začnimo pri obliki. Ta je brezhibna. Kaj pa notranjost? Ji kaj manjka? Je česa preveč? Vse je tako, kot mora biti v takšni limuzini.
Zaradi izredne kakovosti, občutka premium in vrhunske ergonomije, značilne za znamko, je počutje v avtomobilu izvrstno. Še kombinacija svetlega usnjenega oblazinjenja, temne armature in z lesenimi vložki se nam je zdela elegantna in posrečena. Položaj za volanom je zlahka nastavljiv ne glede na višino voznika, udobje pa je prav tako na zelo visoki ravni. Tudi v drugi vrsti, kjer potnik lahko tretji, najmanj udoben sedež nadomesti s priročnim upravljalnikom v obliki tablice, ki omogoča nastavitve vseh funkcij v avtomobilu, je udobje enako kot spredaj.
BMW v povezavi s svojim informacijskim vmesnikom že nekaj let omogoča tudi dostop do spleta, poslovno/prestižno sliko pa so lepo dopolnjevali štiripodročna klimatska naprava, ogrevani sedeži zadaj, odlično ozvočenje Bowers & Wilkins ter številni drugi tehnološko napredni dodatki.
Vozne lastnosti je, kot je v sedmici pogosto, zaznamovalo prilagodljivo podvozje, dodatek brez katerega si sodobne limuzine, ki po navadi kljub razmeroma čvrstim nastavitvam prepričajo tudi z visoko stopnjo udobja, ne moremo predstavljati.
Po značaju je sedmica potovalnik. Vožnja z njo je užitek, volanski mehanizem je natančen in neposreden, zavore vračajo dober občutek na pedalu ter se pri kratkosti zavornih poti ne ozirajo na število zaporednih pritiskov na stopalko. Pedala so skoraj idealno postavljena, tudi osemstopenjski menjalnik je odličen. Ker se k imenu BMW poda tudi športnost, se podvozje ne brani hitre vožnje. Na ravnini je 200 kilometrov na uro šele začetek, ovinke pa pelje popolnoma z lahkoto. Na dobri podlagi, ne glede na štirikolesni pogon, sili z nosom navzven, bolj pa ko bo podlaga slaba, bolj bo xDrive prihajal do izraza in se smejal do razumne mere.
Nič slabega ne moremo reči niti za trenutno najšibkejši motor. Gre za trilitrski dizelski šestvaljnik, ki mu pri dihanju pomaga turbinski polnilnik. Največja moč znaša zglednih 265 »konjev«, navora pa je za 620 njutonmetrov. Vse to omogoča odlične pospeške (5,9 sekunde do 100 kilometrov na uro) in veliko končno hitrost, ki je omejena na 250 kilometrov na uro.
BMW je z novo serijo 7 postavil nov, visok mejnik v avtomobilski industriji. S tehnologijo, ki jo ponuja za sicer zelo veliko denarja (cena testnega primerka je z osnovnih 107.750 evrov na račun dodatne opreme poskočila na vrtoglavih 165.452 evrov), je nova sedmica trenutno zagotovo najboljši serijski avtomobil.