Imeti vozilo znamke BMW je za marsikoga poseben življenski dosežek. Cilj. Ne le moški del populacije, tudi ženski, sanja o svojem Bavarcu. Večini so všeč različice z vsem dobro poznano oznako M, a ko pride do nakupa, smotrnost pogosto prevaga na stran kakšne izmed številnih dizelskih opcij. Tokrat smo preizkusili model 530d, ki sta se ponaša še z odličnim štirikolesnim pogonom xDrive in je po našem mnenju najboljša izbira.

BMW serije 5 ni več najmlaši predstavnik te znamke, zato je pred kratkim doživel prenovo in je tako zopet v boju za najzahtevnejše kupce. Drastičnih sprememb ni bilo, a je vse skupaj dovolj, da petica še vedno suvereno zastopa svojo znamko.

Če so zadnjih nekaj let oznake BMW-jev veliko bolj zapletene, kot pred leti, ko je vse imelo svoj pomen, je v primeru toktarnega testnega avtomobila še vse po starem. 5 v imenu tega avtomobila pomeni velikostni razred, v katerega pričujoči BMW sodi, številka 30, ki sledi petki pa da je pod prednjim pokrovom 3-litrski motor. Ta dizelski šestvaljnik s turbinskim polnilnikom je pravi biser. Njegov največji navor znaša kar 650 Nm je na voljo od 1500 do 2500 vrtljajev v minuti, moči je za 210 kW in ta kombinacija se v sodelovanju z vrhunskim 8-stopenjskim samodejnim menjalnikom in pogonom xDrive izkaže za več kot prepričljivo . Zdi se, da je ta motor ravno pravšnji za avtomobil, kot je BMW serije 5.

Vedeti je treba, da je BMW s tem motorjem tipični BMW, se pravi športno isker in če je treba tudi spodobno varčen. Največja hitrost je omejena na 250 kilometrov na uro, pospešek do stotice pa tak, kot je bil nekdaj rezerviran za izrazito športne kupeje, 5,4 sekunde.

Podvozje je izjemno in s to kombinacijo lahko zmagujete v ovinkih. Lega na cesti je namreč odlična. Nevtralna. Na armaturni plošči je gumb za izklop elektronske naprave proti zdrsu gnanih koles in to so bila v tem primeru vsa štiri. Ko to reč izklopite, lahko občutite vse meje tega podvozja in odličnega pogona xDrive.

Ob tem ni dvoma, da ostaja vožnja z beemvejem tradicionarno prijetna in veliko k temu pripomore tudi počutje v notranjosti. Merilniki z odlično preglednostjo pa seveda odlična pedala, zelo dober menjalnik in odlična nastavljivost sedeža za volanom. Oblazinjenje in materiali so na najvišjem nivoju. Nemška natančnost in doslednost tu ne pozna meja. Z doplačilom si lahko voznik sedež električno nastavi in tudi shrani le to pozicijo. K temu dodajmo še ostalo bogato opremljenost testnega avtomobila in počutje v avtomobilu je zares popolno.

Kakorkoli, BMW v tem razredu ponuja ogromno. Težko je biti nezadovoljen karkoli izberete, vendar kakorkoli, mi bi vztrajali pri šestvaljniku, s katerim se boste zelo ekonomično in vrhunsko.

besedilo in fotografije: Blaž Kordelič