Audi je konkurenci med športnimi karavani srednjega razreda z novim A4 vrgel rokavico, saj je z dinamično podobo, voznimi lastnostmi in napredno tehniko letvico potisnil zelo visoko. A vse to ni ravno poceni.

Res pa je, da se zaradi osnovnega »basis« A4 glava ne obrne toliko, kot nakazuje uvod, in treba je poseči po številnih dodatkih, ozaljšan s paketoma sport in S-line pa je videti odlično in tudi pelje se odlično. Ta osnovna oblikovna smelost je sicer rak rana vseh novodobnih prestižnih modelov in A4 ni izjema. Tako je treba računati vsaj na nekaj tisočakov dodatne opreme, ob tej pa je bil testnik videti, kot da bi v imenu imel kakšno športno črko ali celo kratico. Sprednji del namreč s številnimi podrobnostmi spominja na brutalnega RS6, kar mu lahko štejemo le v dobro, taista oznaka pa je subtilno vtisnjena na siva 19-palčna platišča, ki odpro popolnoma nov svet. Zadek je prav tako pričakovano dinamičen, a mu do popolnosti manjkata dve ločeni izpušni cevi, v kateri bi bil »ujet« nakazan difuzor.

Tudi znotraj se športnost piše z velikim š, in sicer potnike razvajajo odlični športni sedeži, skozi celotno notranjost pa se razprostirajo napisi športne različice. Spodaj prisekan volan je užitek gledati in vrteti, informativen in neposreden je ravno prav, ročica prestavne avtomatike S-tronic pa deluje, kot da bi si jo izposodil pri kakšnem A8. Ob speljevanju včasih še vedno malce cukne, ampak to je edina pomanjkljivost, ki smo jo med testom zapisali na stran minusov. Glede prostornosti je testnik povsem tipičen A4, ki je z novo generacijo tudi pridobil, največ tam, kjer je prej šepal, in sicer pri prostoru za kolena v drugi vrsti. Tudi prtljažnik je s 505 oz. 1.510 litri povsem spodoben, del serijske opreme pa so tudi električno pomična vrata.

Digitalni merilniki avtoerotika

Testnik je med drugim premogel tudi tovarniško navigacijo, ki skupaj z MMI touchem predstavlja izredno uporabniško izkušnjo, povsem digitalni merilniki pred voznikom pa so prava avtomobilska erotika tudi zato, ker lahko prilagajaš, kaj želiš imeti prikazano in kje. Kapo dol Audiju za to. S temi dodatki sicer cena z osnovnih 42.480 hitro raste, pri testniku se je ustavila pri 56 tisočakih, a še ni prekipeval od napredne tehnike.

Za pogon je skrbela preverjena izbira v obliki 2.0-litrskega TDI s 110 kW in 320 Nm navora, ki A4 požene do 213 km/h in stotico na merilnikih prekrije v devetih sekundah, to pa spremlja poraba okoli šestih litrov in 106 gramov emisij CO2. Vsekakor zanimiv paket, tudi zaradi športnih voznih lastnosti in kljub obutvi udobnega vzmetenja. Vozna dinamika kakšnega bavarskega konkurenta je sicer mogoče še za ščepec bolj dinamična in model s trikrako zvezdo na nosu bolj udoben, ampak nihče v razredu ne ponuja tako odličnega celostnega paketa. A4 je pod črto trenutno najbolj zanimiv avto srednjega razreda in konkurenci upravičeno krati spanec.